Advertise on DISCO3.CO.UK
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO3.CO.UK > Dutch

Ervaringen met chiptuning in Nederland
Post Reply  Down to end
Page 2 of 2 <12
reitsma
 


Member Since: 03 Feb 2011
Location: skien
Posts: 138

Norway 2005 Discovery 3 TDV6 Base 7 Seat Auto Zambezi SilverDiscovery 3

ik heb de BAS remap er nu een maandje of 2 opzitten, de auto heeft een remap met als doel meer trekkracht 'onderin' en hopelijk wat beter verbruik.

Ik rij nu op een goede dag, rond 90 km/u (woon in Noorwegen, harder kan/mag niet) met een vebruik rond de 1 op 11,5. Dit zijn dus lange ritten, in de stad zit ik op de 1 op 8, mede dankzij de remap want hij gaat als de brandweer, je moet erg voorzichtig met de rechtervoet omgaan.

Ik ben zeer tevreden en grote voordeel met BAS is dat je zelf de remap weer terug kan zetten zo vaak als je wilt (soms wordt de remap gewist bij een SW update door de dealer). Ik heb er trouwens 2, de andere is een meer krachtige remap maar die heb ik nog niet gebruikt (ben tevreden met de huidige remap).

Kan BAS remap meer dan aanbevelen Thumbs Up
 www.skienklinikk.no  
Post #79664715th May 2011 9:59 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
gertjan74
 


Member Since: 23 May 2011
Location: Netherlands
Posts: 6

2006 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

mijn disco is gechipped door Fasttech uit haaksbergen http://www.fasttech.nl/chiptuning/tuning-p...cc4a5ca123

zijn optimaliseren het bestaande motormanagement waarbij vooral de turbodruk en de timing aangepast worden. Nu rond de 235 / 240 pk en gaat als een raket. Wel wat zwarte rook als je hem intrapt maar rij er vooral rustig mee maar tis met inhalen wel lekker. Of het goed of slecht is weet ik nog niet. Het zat er al op toen ik hem kocht. Overwoog het ongedaan te maken maar dealer en andere mensen zeggen dat het niet slecht is als je er normaal mee rijdt.
  
Post #79970323rd May 2011 11:33 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


Gertjan74, idd is het geen probleem als je niet 'plankt'. Belangrijkste is [net als met alle auto's eigenlijk] dat je het alleen gebruikt als de motor goed warm is, ook oplet dat de motor niet té heet wordt, niet continu 200kmh gaat rijden [gaat je automaat er zéker aan...], en de motor ongeveer een minuut laat nalopen. Dus niet vanaf de snelweg op een parkeerplaats direct de motor uit. Wacht even een minuut tot de turbo ook op een laag toerental draait. De 'zwarte wolk' moet je niet te licht over denken. Is dit écht 'zwart' dan kan je een turbo probleem of iets met de injektoren hebben... Als de remap de openingstijd van de injektoren teveel heeft verlengd [ 4 stuks ad € 2600,- geloof ik...; in de UK GBP 1550...], dan kunnen die wel eens op overlijden staan.
Als je met 'zwart' eigenlijk 'donkergrijs' bedoeld ; dit is normaal. Als je het gaspedaal intrapt is het mengsel even [veel] te rijk. Dat geeft een 'wolkje' . Duurt dit langer dan een 'puf' [dus seconden lang slierten rook] ; kan het je turbo wel eens zijn. Er staan genoeg topics : +black +turbo [search option]. Wil je aub een stuk van je VIN in je tag zetten, zoals ik [een paar nummers xxx]. Dan kunnen we problemen opsporen hiermee. Ik heb bv een kapotte voordiff gehad bij 168k, onderste fusees-voor bij 167k, etc. Mvg, Dan
  
Post #79977424th May 2011 10:49 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
gertjan74
 


Member Since: 23 May 2011
Location: Netherlands
Posts: 6

2006 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

Hey Dan,

Thx! Het is idd meer grijs en echt een pluim even en verder niet. Fingers crossed zeg maar.

Ben echt nog nieuw hier; wat is een VIN en in welke tag?

gr!
  
Post #79978624th May 2011 11:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


Hi Gertjan 74, de VIN is het 'vehicle identification number' , ofwel chassisnummer. Is oa zichtbaar achter de voorruit of op je papieren. De 'tag' is wat je schrijft onder 'signature' in je 'profile' , dan krijg je wat ik er bijvoorbeeld heb staan, onder deze tekst!
  
Post #79978824th May 2011 11:25 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 2 of 2 <12
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO3.CO.UK Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO3.CO.UK is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site