Advertise on DISCO3.CO.UK
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO3.CO.UK > Dutch

Landrover Assistance vraagje...
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Grafik
 


Member Since: 26 Sep 2009
Location: Haarlem
Posts: 16

Netherlands 2008 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 3
Landrover Assistance vraagje...

Ik heb een vraagje over Landrover Assistance, als je een Nederlandse Landrover koopt krijg je 3 jaar assistance.
Maar als ik nou een Landrover koop die uit Duitsland is geimporteerd heb ik die assistance niet.

Terwijl op de auto zelf zeg maar Duitse Landrover Assistance zit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of gelijk maar lid worden van de ANWB?

Thanks alvast!
  
Post #52756330th Sep 2009 3:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
wvlenthe
 


Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967

Netherlands 2005 Discovery 3 4.4 V8 HSE Auto Zermatt SilverDiscovery 3

Hi Grafik,

Mijn ervaring is dat de dealer de garantie levert, in ieder geval voor wat betreft reparaties. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee bij mijn dealer.

Een ander geval zou zijn wanneer je onderweg strandt, maar hé, dat gaat je niet gebeuren met een Landrover. Er kan een boel misgaan maar laten staan doet 'ie je hoogst zelden.

Ik heb nog nooit van een landrover assistance of iets dergelijks gehoord in Nederland, geen idee hoe ze dat hier geregeld hebben. Heb je je dealer al gevraagd? Dat lijkt me de kortste klap.

Smile je kunt natuurlijk naar Duitsland bellen en zeggen dat je op vakantie bent... maar ik geef je weinig kans.

groeten,

Wiljo
 D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains  
Post #52770130th Sep 2009 6:59 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Grafik
 


Member Since: 26 Sep 2009
Location: Haarlem
Posts: 16

Netherlands 2008 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 3

Bedankt voor je antwoord,
mijn dealer zei dat de assistance compleet vervalt bij im en/of export omdat de merkdealers hier allemaal aan meebetalen.
Dit is je mobiliteitsgarantie, eigen ook een soort veredelde ANWB dienst.

Garantie blijft sowieso behouden.

Nou heb ik toch echt wel eens vaker stilgestaan met een Landrover in het buitenland,
nou waren dat wel oudere types en ik heb een stuk meer vertrouwen in de techniek van mijn huidige.

dus dat wordt toch maar even lid worden van de ANWB denk ik of snel duits staatburger worden.
Razz
  
Post #5279791st Oct 2009 9:33 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
renevanwijk
 


Member Since: 15 Oct 2007
Location: NL-Baarn
Posts: 44

Netherlands 2011 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 4

Hallo,
ik heb te veel ervaring met LR assistance zowel in nederland als in het buitenland
3 jaar met een max van 100.000km
Zowel in Nederland als in buitenland wordt de auto vervoert naar de dichtbijzijnde dealer, die lost het probleem op, en Assistance regelt vervangend vervoer bij een locale auto verhuurder
In Nederland is het gebruik van een leen auto beperkt tot ongeveer 2 a 3 dagen, als de defecte auto dan nog niet klaar is moet je zelf de huur van de resterende dagen betalen (let daar op !!!)
In het buitenland met wintersport kon ik de huur auto wel de gehele week houden omdat mijn auto bij een dealer 600 km verder op stond. Op de terug reis heb ik de auto weer gehaald.
Assistance betaald alleen de kosten van de auto, taxi, telef kosten etc heb ik via mijn reisverzekering terug gekregen. Ik heb ANWB vervangend vervoer buitenland, reisverzekerin vervangend vervoer, en LR assistence
Na 4 keer stil staan en afslepen met een nieuwe LR3 (maart 2008) wil ik van de ANWB niet te horen krijgen dat ik aan mijn maximale aantal afslepingen zit......., dan kan de volgende verzekering daar weer verder mee gaan. Assistance werkt wel zeer correct!, maar liever maak ik er geen gebruik van... (frustratie?, jawel!!)
rene
 Actual D4 Black and white, black outside white inside, with diff lock 2011-08. Last car:D3 is delivered march 3th 2008.
D3-HSE, onroad standard and off road tyres Cooper STT on 17" wheels, side protection, winch, and electronic "lock" on the back wheels.
Beside the D4 , we have also a Defender90 from 2000 
 
Post #5312617th Oct 2009 9:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
Roel
 


Member Since: 16 Aug 2008
Location: home
Posts: 1215

Netherlands 2005 Discovery 3 4.4 V8 HSE Auto Tangiers OrangeDiscovery 3

Ik heb de ANWB nog niet bij mijn D3 gehad gelukkig maar wel 3 keer bij mijn Camel. Een tip vertel wel even dat de sleepwagen 2,5 ton moet mogen tillen. De laatste keer dat ik mijn mijn Camel werd afgesleept (1 jan 2006) kwam er een sleepwagen met max laadvermogen 1300 kg.
Ik ben niet snel zeeziek maar dit scheelde niet zoveel.
 Roel

1997 Camel Trophy Disco ex-P101JWK (traded it for a Britains 42101)
1984 90 TD5
2005 G4 Disco 3 BN55WPT

Also member of club MTR
and Club Faultmate

Interested in my 4x4 history see my website: www.mudmachine.webklik.nl
Sorry it's in Dutch and with google translator it gets funny. 
 
Post #5322329th Oct 2009 7:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
big L
 


Member Since: 12 May 2009
Location: grimbergen
Posts: 3

Belgium 2009 LR3 TDV6 HSE Auto Java BlackLR3

of beter nog een plateau wagen ... kwestie dat we een permanente 4x4 hebben
  
Post #53470014th Oct 2009 11:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 1 of 1
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO3.CO.UK Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO3.CO.UK is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site