Advertise on DISCO3.CO.UK
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO3.CO.UK > Dutch

Faultmate MSV-2 extreme
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
dickkruijt
 


Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29

Netherlands 2005 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Buckingham BlueDiscovery 3
Faultmate MSV-2 extreme

Hoi,

Heb m'n servertje binnen gekregen en probeer er een beetje wegwijs in te worden.
Vind het nogal complex. Er is zo ongelofelijk veel info in allerlei helpfiles dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wie heeft ervaring met dit ding en zou me op weg kunnen helpen?

Alvast dank. Groet, Dick
 Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch 
 
Post #7841589th Apr 2011 4:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
renevanwijk
 


Member Since: 15 Oct 2007
Location: NL-Baarn
Posts: 44

Netherlands 2011 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 4

heb geen ervaring, wel interesse hoe en wat je met deze unit gaat doen
is het een uitlees apparaat ??, kun je de laptop hierop aansluiten
ik hoor graag de werking en het doel
groet
rene van wijk
rene@lr3.nl
 Actual D4 Black and white, black outside white inside, with diff lock 2011-08. Last car:D3 is delivered march 3th 2008.
D3-HSE, onroad standard and off road tyres Cooper STT on 17" wheels, side protection, winch, and electronic "lock" on the back wheels.
Beside the D4 , we have also a Defender90 from 2000 
 
Post #7842499th Apr 2011 11:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
dickkruijt
 


Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29

Netherlands 2005 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Buckingham BlueDiscovery 3
faultmate

Hoi Rene,

Het is een apparaat waarmee je de foutcodes van je auto kan 'lezen' én kan resetten. Dat is een functie die meer apparaten aankunnen. Met dit apparaat kan je ook allerlei instellingen in je auto inregelen.
En je kan er mee chiptunen.
Kortom een behoorlijk universeel apparaat.

Ik rij al enige jaren allerlei Landrovers maar die waren voornamelijk van oudere makelei. Als daar wat mee aan de hand was kon je gewoon sleutelen of als het electrisch was met een multimeter of testlampje zoeken waar de fout zat. Toen ik deze auto kocht wilde ik per se een foutlezer/resetter hebben zodat je niet voor ieder wissewasje via de dealer de fout mag laten uitlezen/resetten en daarvoor veel moet betalen. Want testlampjes zijn verleden tijd bij dit model.

Het probleem is dat er zo ongelofelijk veel functionaliteit in dat ding zit, dat ik er niet goed wegwijs uit kan worden. Vandaar mijn helpvraag.

Je kan er inderdaad je laptop op aansluiten maar het ding kan ook stand alone werken, maar heeft dan beperktere functionaliteit.

Groet, Dick
 Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch 
 
Post #78453210th Apr 2011 8:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
renevanwijk
 


Member Since: 15 Oct 2007
Location: NL-Baarn
Posts: 44

Netherlands 2011 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 4

Hi Dick
ik heb nu ruim 3 jaar een D3 HSE en vanaf 2001 een Defender90 TD5
met deze D3 heb ik met enige regelmaat storingen, alles onder garantie. Maar een Luchtveer storing om 05.00 uur in de sneeuw in de Franse JURA, en te horen krijgen, we hebben even een rest gedaan......
dat wil je dan zelf snel en makkelijk kunnen., en meer van dit soort zaken
Is deze unit alleen voor D3???? of ook voor andere computergestuurde motoren zoals de TD5 en de nieuwe 3.0 ltr D3 motor ??
als je iemand gevonden hebt met ervaring met dit soort apparatuur, hoor ik het graag, wil ik er ook meer van weten en ik ken meer mensen met TD5 die interesse hebben. of een technische avond van de Nederlandse LRCH club ???
ik hoor het graag
groet
rene van Wijk, rene@lr3.nl
 Actual D4 Black and white, black outside white inside, with diff lock 2011-08. Last car:D3 is delivered march 3th 2008.
D3-HSE, onroad standard and off road tyres Cooper STT on 17" wheels, side protection, winch, and electronic "lock" on the back wheels.
Beside the D4 , we have also a Defender90 from 2000 
 
Post #78454910th Apr 2011 9:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
dickkruijt
 


Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29

Netherlands 2005 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Buckingham BlueDiscovery 3

Hoi Rene,

Precies jouw ervaringen met storingen en de afhankelijkheid van de dealer org was voor mij de reden om bij deze 6 jaar oude D3 zo'n foutcode lezer/resetter aan te schaffen. Niets zo frustrerend als stil te vallen omdat een of ander stukje electronica er even geen zin in heeft.
Het apparaat dat ik heb gekocht is een single vehicle license. Kan je ook in multi vehicle license krijgen. Als ik het goed heb gelezen, kan je het ding ook krijgen om meerdere single vhicles license mee te kunnen draaien en ook meerdere milti vehicle lincenses. Maar kost dan ook wel wat.

Als ik meer ervaringen hem, zal ik je info.

Groet, Dick
 Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch 
 
Post #78455510th Apr 2011 9:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
renevanwijk
 


Member Since: 15 Oct 2007
Location: NL-Baarn
Posts: 44

Netherlands 2011 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 4

graag
rene
 Actual D4 Black and white, black outside white inside, with diff lock 2011-08. Last car:D3 is delivered march 3th 2008.
D3-HSE, onroad standard and off road tyres Cooper STT on 17" wheels, side protection, winch, and electronic "lock" on the back wheels.
Beside the D4 , we have also a Defender90 from 2000 
 
Post #78473011th Apr 2011 1:59 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
dickkruijt
 


Member Since: 23 Mar 2011
Location: Nieuwegein
Posts: 29

Netherlands 2005 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Buckingham BlueDiscovery 3
Voortgang

Het is wel even zweten als je het apparaat aan je auto hangt en je ziet een heleboel fouten verschijnen. Maar die zijn allemaal oud en leverden blijkbaar geen probleem op. Dan schrik je daarna als je de boel afkoppelt, want dan blijken die fouten ineens overal in je auto vermeld te worden. Maar na afsluiten auto en een uurtje wachten was 't allemaal opgelost.

Heb inmiddels een prachtig 4x4 scherm op het touch screen dat er eerder niet was.
De automatische richtingaanwijzer is nog niet gelukt. En ook het bedienen van navigatie on the move nog niet.
Had ik wel ingesteld maar die werken nog op de oude manier.

Heb inmiddels de engine ecu uitgelezen voor een remap van de chip. Nu dus even afwachten tot die terugkomt.

Wat lastig was, was 't installeren van de server. Probeerde het eerst op een Windows 7 en daarna Vista notebook maar dat lukte niet. Met een XP notebook ging dat prima. Maar moest eerst een USB naar serieel kabeltje kopen om met de server te kunnen verbinden. Heb er een van Belkin gekocht en die doet 't goed.

Wordt vervolgd!

Groet, Dick
 Disco 3 TDV6 HSE 2005
- Bell FBH remote controller
- RLD rock sliders
- RLD steering guard
- RLD hidden winch mount
- Faultmate extreme
- BAS remap ECU
Series III 88" p.u. De Hulk 1975 offroader
- 5 speed LT77
- Disco 1.2 transfer box
- Ltd slip diff front & rear
- rear HD axles
- roll cage
- front & rear/top winch 
 
Post #78567613th Apr 2011 8:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
eluijten
 


Member Since: 19 Mar 2011
Location: Hechtel
Posts: 198

Belgium 2013 Discovery 4 3.0 TDV6 SE Auto Firenze RedDiscovery 4

Ik denk zelf aan het aanschaffen van de faultmate FCR. Het kleine broertje van de MSV. Voornamelijk om zelf dus faultcodes te kunnen verwijderen.

Prijsverschil tussen msv en fcr zijn belangrijkste reden voor het kleine broertje.

Ben wel geinteresseerd naar ervaringen met het apparaat.....
  
Post #78572513th Apr 2011 9:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Roel
 


Member Since: 16 Aug 2008
Location: home
Posts: 1215

Netherlands 2005 Discovery 3 4.4 V8 HSE Auto Tangiers OrangeDiscovery 3

Ik heb er een en er zijn hier wel een paar meer nederlanders die er een hebben.

Zolang je geen software gaat updaten is het nog goed te volgen vind ik.

De FCR is alleen voor het lezen en verwijderen van fout meldingen, dus dat helpt al een heel stuk.
De MSV kan een stuk meer (gelukkig) want ik had een abs sensor die ophield te werken waardoor de d3 ook door zijn hoeven zakte terwijl ik in Oost tjechie met -25 aan het werk was.
Ik kon de fouten verwijderen maar zo gauw ik ging rijden kreeg ik de fouten weer en zakte de d3.
Ik kon met de msv de afblaas van het luchtveersysteem dicht zetten waardoor hij geen lucht meer kon afblazen en de D3 (met een kerstboom op het instumenten paneel) wel gewoon kon rijden. OK geen ABS, stabiliteits controlle, TC etc maar kon wel gewoon rijden. Door het winter weer duurde het ruim een week voordat de abs sensor bij de lokale dealer afgeleverd was. dus mijn MSV was heel waardevol.

Het software is momenteel alleen nog maar voor XP op andere systemen kan het wel werken maar wat ik begrijp is dat je windows dan een beetje moet snappen om het goed op gang te krijgen.

Licences: je hebt licenses voor 1 auto of alle auto's van dat type of zelfs voor alle Land Rovers. Je kunt inderdaad 3 licences op 1 msv krijgen dus bijv voor 3 x d3 of een d3, RR, Defender

Een aantal zaken kun je in de CCF car configuratie file veranderen, onder andere wat er op de touchscreen te zien is, banden grote, dat je licht altijd aan is e.d.. Voor andere zaken zoals navigatie kunnen bedienen onder het rijden en de 3 keer knipperlicht moet je bepaalde stukken software opdaten.
Het lastige daavan is dat je moet weten welk stuk software je moet hebben en welke versie daarvan voor jouw auto geschikt is. (Dit vind ik zelf het lastigste) Ik heb nav on the move, 3 x knipperlicht en ook een lampen aan indicatie op het instrumenten paneel klaar gekregen, maar zoals je waarschijnlijk op het BBS forum kunt lezen ging Nav on the move niet heel makkelijk. Er moest even een extra stukje software door BBS geschreven worden. Whistle Zo helpt iedereen mee om het software te ontwikkelen zeg ik dan maar. Mr. Green

Toen ik de MSV kocht was er nog geen FCR, je kon wel de simpele software versie kopen maar dat prijsverschil vond ik te klein en daarbij kwam dat BBS een 20% korting deal deed op het volledige systeem. Dus heb ik het volledige single vehicle systeem gekocht.
Als er een FCR geweest zou zijn had ik FCR gekocht. Maar om eerlijk te zijn ik heb er nu zeker geen spijt van dat ik het volledige systeem gekocht heb.

Het voordeel van een extreme met scherm t.o.v. een NANO (zonder scherm is dat je voor het lezen en clearen van fouten geen computer nodig bent maar alleen de extreme.

Mocht je vragen hebben stuur maar even een pm want ik ben momenteel iets minder aktief op dit forum want ik ben drukker met mijn 90 en op modderpoel
 Roel

1997 Camel Trophy Disco ex-P101JWK (traded it for a Britains 42101)
1984 90 TD5
2005 G4 Disco 3 BN55WPT

Also member of club MTR
and Club Faultmate

Interested in my 4x4 history see my website: www.mudmachine.webklik.nl
Sorry it's in Dutch and with google translator it gets funny. 
 
Post #78868222nd Apr 2011 1:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lrd3 Ruud
 


Member Since: 07 Dec 2010
Location: Maarssen
Posts: 96

Netherlands 2009 Discovery 3 TDV6 XS Auto BournvilleDiscovery 3

Mogge,

Is er iemand in Nederland of Belgie met een multy license MSV?
Ben zelf erg geiintresseerd om een MSV aan te schaffen, maar nu nog niet.
Zou wel graag m'n 4x4 display willen activeren, daar gaar het eigenlijk om momenteel.
Dus, als er iemand is met een multy MSV die mij zou willen helpen, graag. Mr. Green

Thanx, Ruud Thumbs Up
 Happy are those who dream dreams and are willing to pay the price to see them come true.

MODS:
-TJM-OX 9500 winch, Dyneema winch rope, RLD hidden winch mount, RLD sump guard, RLD rock sliders, 2" OME suspension lift, Traxide dual battery system, B.A.S. remap, B.A.S. fbh controller, Cooper LTZ 285x60 R18, Fog lights, Viair 330 onboard air system, Victron 600watt 220v inverter, FR rear underbody protection (in progress)

Yep, still bits in progress, but we'll get there eventually!! 
 
Post #8542192nd Nov 2011 10:27 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Post Reply
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 1 of 1
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO3.CO.UK Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO3.CO.UK is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site